Start Puls Kwidzyna Wydanie on-line Bez reprezentacji w radzie nadzorczej?
Bez reprezentacji w radzie nadzorczej? PDF Drukuj Email
Puls Kwidzyna
czwartek, 01 lipca 2010 08:14
NZOZ Zdrowie  fot. kwidzyniacy.plMiędzyzakładowa Komisja Koordynacyjna NSZZ „Solidarność” w Kwidzynie dostarczyła do redakcji stanowisko w sprawie zmian w Radzie Nadzorczej NZOZ „ZDROWIE” Sp. z o. o. w Kwidzynie sygnowane przez 16 komisji zakładowych działających na naszym terenie. Treść tego stanowiska publikujemy w pełnym brzmieniu.

 

 


Międzyzakładowa Komisja Koordynacyjna NSZZ „Solidarność” w Kwidzynie wyraża swoje zaniepokojenie wobec planowanych zmian w składzie Rady Nadzorczej NZOZ „Zdrowie” Sp. z o.o. w Kwidzynie, a w szczególności wobec zamiaru pozbawienia pracowników spółki swojego przedstawiciela w Radzie Nadzorczej.

Przypominamy, że:

1. W momencie przekształceń własnościowych w spółce NZOZ „Zdrowie” Sp. z o.o. przedstawiciele władz samorządowych publicznie gwarantowali pracownikom przedstawicielstwo w Radzie Nadzorczej.
2. Pracownicy wspierali tworzenie i funkcjonowanie spółki poprzez zamianę na udziały należnych świadczeń pracowniczych oraz zgodę na zmniejszenie wynagrodzeń.
3. Na żadnym etapie tworzenia oraz funkcjonowania spółki uczestnictwo reprezentanta załogi w Radzie Nadzorczej nie było warunkowane wielkością posiadanych przez pracowników udziałów.

Zamiar pozbawienia pracowników reprezentacji w Radzie Nadzorczej traktujemy jako działanie antypracownicze i podważające zaufanie załogi do intencji i zamierzeń władz samorządowych. Oczekujemy wywiązania się z publicznych zobowiązań podjętych przez władze samorządowe wobec pracowników NZOZ „Zdrowie” Sp. z o.o.



Międzyzakładowa Komisja Koordynacyjna NSZZ „Solidarność”

 

Komentarze (30)add comment

Napisane przez: grazyna

0
...
Jak zwykle władza znowu oszukuje:'
 
01-07-2010 10:05:00
Głosów: -1

Napisane przez: janek

0
bez reprezentacji
a gdzie mają to zapisane? przecież jeśli reprezentant załogi to nie koniecznie związkowiec
 
01-07-2010 10:16:40
Głosów: +1

Napisane przez: wujek55

0
janek poducz się przed zabraniem głosu
jeśli w zakładzie są związki zawodowe to one są przedstawicielem załogi lub wskazana przez nich osoba
 
01-07-2010 18:35:09
Głosów: -1

Napisane przez: Jasmina

0
wujek55
To nie tak a może załoga nie chciała żadnego związkowca bo jak wszyscy są tacy jak przewodniczący w jednej z firm branży spożywczej w Kwidzynie to nie ma się co dziwić że załoga kogoś takiego nie chce,a szanownym oburzonym Związkowcom powinno dać to do myślenia dlaczego załoga własnie tak wybrała,a czy Solidarność jest jedynym związkiem zawodowym na terenie spółki Zdrowie?A może komuś zabrakło kasy na dokończenie jakijś inwestycji????
 
01-07-2010 19:57:35
Głosów: +1

Napisane przez: wujek55

0
napisałem-wskazana przez nich osoba
jeżeli w szpitalu jest więcej związków zwodowych to powinne wybrać wspólnego przedstawiciela, przynajmniej tak mówi prawo, a tzw załoga podlega różnym naciskom i interesom
 
01-07-2010 20:22:15
Głosów: -1

Napisane przez: janek

0
wujek55
masz rację że związki zawodowe reprezentują załogę tak jest zapisane w ustawie , a co jak się nie dogadają ? I tak lekarze będą chcieli swojego , solidarność swojego , związek pielęgniarek i położnych swojego , ratownicy swojego to co wtedy ma zrobić załoga niezrzeszona w związkach - zastanowiłeś się nad tym .Przedewszystkim jakoś nie przedstawiono dokumentu zawierającego zapis przyznania prawa do obsadzenia mandatu członka Rady Nadzorczej przez załogę , jeśli jest taki dokument to czemu go nie wydrukowali na potwierdzenie stawianych zarzutów ?
 
02-07-2010 04:56:41
Głosów: +1

Napisane przez: janek

0
wujek55
osobiście uważam iż nieznajomość prawa szkodzi , ale skąd ty możesz wiedzieć o tym że prawo znam lepiej od ciebie bo się nim zajmuję , ty jesteś rozpalony do granić możliwości , a ja patrzę na to z innej strony całkiem na spokojnie. Po twojej wypowiedzi chyba wiem kim jesteś i o dziwo domyślam się że działasz nie samodzielnie .
 
02-07-2010 05:08:43
Głosów: +1

Napisane przez: Jasmina

0
Wujek55
A może Solidarność nie ma takiej siły przebicia jak jej się wydawało skoro nie weszła do rady nadzorczej?Wygląda na to że załoga zweryfikowała Związkowców z Solidarności i niektórym się to nie spodobało.A może czas pomyśleć o statucie i ideałach jakie towarzyszyły twórcom Solidarności i wrucić do tych ideałów bo związek tworzą ludzie kwoli przypomnienia i im nas więcej tym mamy więcej do powiedzenia.A Tobie proponuje najpierw poznać trochę przepisów dotyczących wyboru Rad nadzorczych a dopiero później podnosić larum,chyba że to już zbyt trudne...
 
02-07-2010 17:23:00
Głosów: +1

Napisane przez: Jasmina

0
Janek
Masz racje nieznajomość prawa szkodzi a są tacy którzy to wykorzystują na maksa i nie tylko po stronie tej władzy rządzącej ale także u przedstawicieli Związku ,który ma chronić interesy pracowników a z tym bywa różnie...często jest tak że prywata przede wszystkim a interesy ogółu dopiero na szarym końcu ale cóż życie to kiedyś zweryfikuje tylko żeby nie było za późno na zmiany...
 
02-07-2010 17:27:42
Głosów: +1

Napisane przez: janek

0
Jasmina
widzę że jesteś tak jak ja zorientowana w temacie niestety niektórzy związkowcy w Kwidzynie uprawiają prywatę i to chyba na zasadzie toważystwa wzajemnej adoracji
 
02-07-2010 19:57:24
Głosów: +0

Napisane przez: janek

0
Jasmina
ciekawe co zrobią jak wejdzie ustawa unijna gdzie nawet pomimo posiadania nieznacznego udziału w akcjach nie będą mogli powołać swego przedstawiciela , a tak apropo niech wujek55 zapozna się z ustawami dot. spółek i powoływania RN może nie będzie doradzał abym się poduczył bo jak widzę to on powinien się uczyć i to bardzo dużo .
 
02-07-2010 20:01:41
Głosów: +0

Napisane przez: janek

0
Jasmina
szkoda że nie możemy złapać osobistego kontaktu pomimo tego ze oboje jesteśmy z tego samego miasta masz rację co do Honkera to przeszkadza nie tylko tobie ale równiesz strażakom którzy nie są funkcyjnymi
 
02-07-2010 20:15:46
Głosów: +0

Napisane przez: Mirosław Górski

0
Umowa dżentelmeńska
Umowa o reprezentacji pracowników w Radzie Nadzorczej spółki była umową honorową, publicznie zadeklarowaną i zapisaną w koncepcji przekształcenia w spółkę. Są na to świadkowie i dokumenty. Pozostaje tylko kwestia pojmowania słowa "honor" i "dżentelmeńska umowa" Po raz kolejny władza niepodzielna Kwidzyna pokazała, gdzie ma własne deklaracje i kto tu rządzi i gdzie ma mieszkańców - a zwłaszcza pracowników szpitala. Jako autor koncepcji przekształcenia w spółkę napisałem: PRYWATYZACJA DLA PACJENTÓW I PRACOWNIKÓW SZPITALA - NIE PRZECIWKO NIM. Teraz muszę się wstydzić, że nie udało mi się dopilnować realizacji tego zapewnienia, choć wcale nie zamierzam z tego rezygnować.
 
03-07-2010 07:52:24
Głosów: +0

Napisane przez: Kwidzynianka23

0
...
Szanowny Panie doktorze ale czy rzeczywiście jest tak zapisane a może jest to żal związkowców z Solidarności że to żaden z nich nie trafił do rady nadzorczej a może konsekwencja braku działań w poprzedniej radzie,bo nad tym trzeba się też zastanowić
 
03-07-2010 13:18:43
Głosów: +0

Napisane przez: wujek55

0
janek
po pierwszym twoim wpisie miałem pewne podejrzenia i chciałem cię sprowokować by upewnić się kto jest tym przeciwnikiem związków zawodowych, oczywiście po następnych zorientowałem się i dopiero dziś wyszedłem na tyle z szoku by coś napisać, po prostu jeszcze raz zastanów się po której jesteś stronie i gdzie powinna zmierzać twoja działalność
 
07-07-2010 14:59:54
Głosów: +0

Napisane przez: wujek55

0
janek i jasmina
a gdzie napisałem jak się wybiera rady nadzorcze, napisałem o wyborze swoich przedstawicieli przez uprawnione podmioty, oczywiście nie twierdzę,że solidarność powinna mieć swojego bo to całkiem inna sprawa chociaż od polityków należy żądać tego co obiecują ale jeśli uważacie inaczej to wam wybaczam
 
07-07-2010 15:08:33
Głosów: +0

Napisane przez: Barbara23

0
Do wuiek55
Nie bardzo wiem o co Tobie człowieku chodzi ale dla mnie zdecydowanie bardziej komunikatywni i rzeczowi są janek i Jasmina przedstawiciele rady nadzorczej pracowników w spółce której pracownicy i osoby fizyczne mają tak nikły poziom udziałów jest śmieszny.W demokracji decyduje większość a w tym układzie większość to Powiat i Miasto Kwidzyn.Dla twojej informacji przedstawie Ci podział procentowy udziałów:
Powiat Kwidzyński - 61,95% udziałów
Miasto Kwidzyn - 32,50% udziałów
Pracownicy i inne osoby fizyczne - 2,46% udziałów
PEC Kwidzyn - 2,01% udziałów
PWiK Kwidzyn - 0,82% udziałów
Gmina Kwidzyn - 0,22% udziałów
Gmina Ryjewo - 0,03% udziałów
Gmina Sadlinki - 0,01% udziałów
Szanowny panie demokracja to stary system i niezawsze doskonały ,a politycy ci rządzący i ci związkowi zawsze obiecują a nie zawsze dotrzymują słowa a punkt widzenia zależy od punktu siedzenia Tak było jest i będzie czy to się panu podoba czy nie!
 
07-07-2010 20:06:00
Głosów: +0

Napisane przez: wujek55

0
barbara23
całkowicie zgadzam się z tobą-nie wiesz o co chodzi a jeśli chodzi o twój komentarz to udziałami możesz rzucać w prywatnych firmach a szpital to wyższa użyteczność publiczna i przynajmniej moim zdaniem kontrolę nad nim powinny mieć wszystkie poważne czynniki społeczne
 
07-07-2010 21:12:12
Głosów: +0

Napisane przez: janek

0
wujek55
i bardzo dobrze że wiesz kim jesteś . jak widzisz są ludzie nie lubiący przekrętów , a propos mówią szfagier nie rodzina a kto jest w zarządzie spółki ? i co posadka się śniła hahahahaha. nic nie wyszło
 
08-07-2010 05:46:37
Głosów: +0

Napisane przez: j-23

0
Skomunalizowana spółka to też prywatyzacja
Od momentu kiedy nastąpiła prywatyzacja szpitala nie ma już mowy o "wyższej użyteczności publicznej". Teraz będzie nad spółką ciążył wolny rynek.

Poczytajcie sobie stare protokoły z sesji miejskiej i powiatowej. Tam macie uwiecznione wszystkie obiecanki Czarnobaja, który nabijał się wtedy z negujących pomysł prywatyzacji Sarbickiego i Sidora. I co teraz panie marszałku???
 
08-07-2010 09:41:25
Głosów: +1

Napisane przez: janek

0
wujek55
a tak apropo to zawsze byłem i jestem po stronie prawa
 
08-07-2010 11:06:04
Głosów: +0

Napisane przez: barbara23

0
do wujek55
Szanowny panie nasz szpital to spółka prawa handlowego i rządzi się Kodeksem Prawa Handlowego a nie mrzonkami kogoś kto chciał sobie zorganizować posadkę w radzie nadzorczej,a tu porażka nic nie wyszło najwidoczniej udziałowcy większościowi poznali się na Tobie i nawet "rodzinka"w zarządzie nie pomogła.A co do czynników społecznych to przedstawiciele powiatu i miasta to też przedstawiciele społeczni czy to się panu podoba czy nie zostali wybrani zgodnie z zasadami Demokracji które są chyba panu zupełnie obce Panie Z.K.!!!!!
 
08-07-2010 16:38:04
Głosów: +0

Napisane przez: wujek55

0
a więc to zk
a już się bałem, że to mnie oskarżacie o te przekręty i posadki, pomyliły wam się wojny, to nie ta.
 
08-07-2010 18:32:37
Głosów: +0

Napisane przez: Marianna

0
szpital
Może zamiast tych przepychanek zamiast "kostnicy" mógłby powstać szpital, bo jak dotąd to w szpitalu i na pogotowiu nie można uzyskać pomocy, a lekarze doprowadzają do zgonów.
 
09-07-2010 11:23:25
Głosów: +0

Napisane przez: Gerard

0
...
A co z doktorem P jeśli tak można go nazwać co pomylił płyny .Zawsze się trąbi ,ale potem mieszkańcy nie są już informowani o przebiegu sprawy
 
09-07-2010 13:39:11
Głosów: +0

Napisane przez: wujek55

0
j-23
i to jest właśnie dowód na to, że wszyscy powinniśmy mówić o wyższej użyteczności publicznej bo wygląda na to, że grunt pod obecne działania władz został przygotowany wiele lat wcześniej, niedawno poszukiwano inwestora za wiele milionów, wiadomo było z góry, że się nie znajdzie, ale teraz będzie można oddać szpital jakiemuś przyjacielowi za darmo bo zdaniem liberałów firma jest warta tyle ile inwestorzy chcą za nią zapłacić
 
09-07-2010 22:43:35
Głosów: +0

Napisane przez: wujek55

0
Pani Marianno
jakiś czas temu z okien szpitala widać było cmentarz, zlikwidowano go i jest park, skoro cmentarz niepotrzebny to chyba nie jest tak źle, a na poważnie za lecznictwo powinno odpowiadać państwo a nie twór w którym rozmywa się odpowiedzialność
 
09-07-2010 23:20:20
Głosów: +0

Napisane przez: Barbara23

0
Do wujek55
A zpomniałeś "drogi wujku55"że oprucz cmentarza po drugiej stronie była także rzeźnia ,która również zlikwidowali a niektórzy nasi medycy właśnie tam sie nadaja i zapewne stąd bliskie sąsiedztwo zakładu pogrzebowego ,zeby nie było trzeba daleko szukać....a całkiem poważnie czy w odpowiedzialności państwa za usługi medyczne nie ma bardziej rozmytej odpowiedzialności,w naszym kraju o tym czy lekarz popełnił błąd w sztuce orzekają jego koledzy więc zawsze znajdzie sie taki który obroni kolege.To jest towarzystwo wzajemnej adoracji tak jak w niektórych innych strukturach!
 
10-07-2010 11:06:41
Głosów: +0

Napisane przez: Anty-SIE

0
j-23
Wg definicji komercjalizacja to dostosowanie działalności danego podmiotu gospodarczego do wymogów gospodarki rynkowej albo, zamiennie lub wspólnie, pierwszy etap prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych dokonywanej drogą kapitałową, polegający na przekształceniu przedsiębiorstw w jednoosobowe spółki akcyjne skarbu państwa. Cała ta procedura przekształcenia regulowana jest szczegółowo przepisami ustawy o prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego, wymagającymi przedstawienia oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa, projektu aktu założycielskiego spółki oraz projektu preferencji dla pracowników uczestniczących w spółce. Komercjalizacją objęte są przedsiębiorstwa o dobrej kondycji finansowej. Z tego by raczej wynikła, że szpitale nie, bo te w kondycji finansowej są w kiepskiej by nie powiedzieć w beznadziejnej i dawno powinny, przynajmniej niektóre, ogłosić upadłość, gdyby to były normalne spółki. Najważniejsze, w założeń rządowych, jednak jest to, że zanim się coś skomunalizuje, to trzeba to coś poddać uprzedniej komercjalizacji.
 
12-07-2010 18:56:07
Głosów: +0

Napisane przez: Marianna

0
Do wujek 55
Zgadzam się, że za lecznictwo powinno odpowiadać państwo a nie twór w którym rozmywa się odpowiedzialność . Towarzystwo Wzajemnej Adoracji rozdaje sobie medale i przy okazji pozwala, by konowały robiły swoje... na pogotowie powinni trafiać tylko samobójcy. Ciekawe, kiedy usunie pan redaktor nieprzychylne wpisy?
 
13-07-2010 10:30:19
Głosów: +0

Napisz komentarz
mniejsze | większe

busy
Written by :
Puls Kwidzyna
Points: 6
 
 
Stopka
Teksty tutaj publikowane są własnością Pulsu Kwidzyna. Redakcja kwidzyniacy.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.